روش‌های لینک بیلدینگ
نوشته شده توسط : elena golchin

در مقاله‌ی قبل با تعریف لینک بیلدینگ و معیارهای ساخت لینک آشنا شدید. لینک بیلدینگ خارجی به معنای دریافت لینک از یک وب‌سایت به وب‌سایت خودتان و لینک بیلدینگ داخلی، لینک کردن صفحات مرتبط وب‌سایت به یکدیگر می‌باشد. در این مقاله به روش‌های لینک بیلدینگ اشاره خواهیم کرد.

وبلاگ نویسی مهمان

اگر یک نویسنده‌ی معروف هستید و یا قادرید مقالات باکیفیت بنویسید، بسیاری از وب‌سایت‌های مشهور حاضر به انتشار مقاله‌ی شما به عنوان وبلاگ نویس مهمان هستند. با این کار، علاوه بر دریافت لینک، محتوایی باکیفیت تولید کرده‌اید که از نظر گوگل ارزشمند است. در حالت مهمان معکوس، شما از نویسندگان وب‌سایت‌های معروف درخواست می‌کنید که برای وبلاگتان مقاله بنویسند. . از این طریق همزمان به یک محتوای مفید و لینک معتبر از آن وب‌سایت معروف دست خواهید یافت.

انتشار محتوای Ego-Bait

محتوایEgo-Bait ، با هدف برانگیختن احساسات مثبت درونی افراد تولید می‌شود. غالباً در این محتوا، از نام اینفلوئنسرها و برندها استفاده می‌شود. برای مثال، در یک حوزه‌ی معیّن می‌توانیم لیستی از مقالات شاخص افراد مشهور، فعالیت‌های اینفلوئنسرها و یا برندهای موفق را تهیه کنیم، به صفحات آنان لینک دهیم و حتی تصویری از صفحه‌ی وب‌سایت آن‌ها را در مقاله قرار دهیم. با این کار، حس ارزشمند بودن را به افراد القا خواهیم کرد. در نتیجه، آنان تمایل بیشتری جهت به اشتراک گذاشتن لینک مطلب ما با مخاطبان خود خواهند داشت.

لینک‌های خراب، لینک‌هایی هستند که به دلایلی قابل استفاده نیستند. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرار دادن آدرس (URL) اشتباه برای لینک، توسط مدیر وب‌سایت
  • عدم وجود صفحه‌ی مقصد (خطای 404)
  • حذف شدن سایت مقصد

شما می‌توانید جهت یافتن لینک‌های خراب، از ابزار گوگل وب مستر استفاده کنید و لینک‌های جدید را ریدایرکت نمایید. در صورت لزوم می‌توانید محتوای جدیدی متناسب با لینک ایجاد کنید.

با انجام روش‌های زیر، می‌توانید بخشی از محتوای بدون لینک وب‌سایت خود را در سایت‌های دیگر بیابید و از مدیر آن وب‌سایت لینک درخواست کنید.

ذکر نام برند بدون لینک کردن

گاهی افراد بدون لینک کردن نام برندتان، در مورد شما مطالبی می‌نویسند. به کمک ابزاری مانند Google Alerts می‌توانید این نوع مطالب را یافته و با ارسال ایمیل از نویسنده بخواهید شما را لینک کند.

تصاویر بدون لینک

گاهی اوقات افراد از تصاویر موجود در محتوای شما بدون لینک دادن استفاده می‌کنند. می‌توانید با استفاده از ابزار Google Image دریابید چه کسانی از تصویر شما استفاده کرده‌اند و سپس از طریق ایمیل از نویسنده درخواست کنید لینک سایت شما را به عنوان منبع اصلی عکس قرار دهد.

لینک‌های داخلی، در واقع لینک‌هایی هستند که صفحات داخلی یک وب‌سایت را به هم متصل می‌کنند. لینک‌های داخلی تاثیر بسزایی در سئوی وب‌سایت دارند. بیش‌تر سایت‌ها یک صفحه‌ی مرکزی دارند که دیگر صفحات به صورت شاخه‌ای به آن متصل می‌شوند. ربات‌های خزنده‌ی گوگل به ترتیب لینک‌ها را بررسی وایندکس می‌کنند. در صورتیکه صفحات داخلی یک سایت به هم لینک شده باشند، محتوای بیشتری از صفحات سایت توسط گوگل بررسی می‌شود.

به علاوه، وجود لینک‌های داخلی در سایت باعث می‌شود سلسله مراتب محتوای سایت به راحتی توسط مخاطبان دیده شده و بتوانند به راحتی مطالب مرتبط را دنبال کنند. در نتیجه Bounce Rate کاهش پیدا کرده و کاربران از کسب اطلاعات جامع و مرتبط، رضایت بیشتری خواهند داشت. در راستای لینک بیلدینگ داخلی می‌توان به مثال‌های زیر اشاره کرد:

  • با کلمات کلیدی، مقالات مرتبط بلاگ را به یکدیگر لینک کنید.
  • از بخش مقالات مرتبط در پایین صفحه استفاده کنید.
  • لینک مطالب مرتبط با مقاله را جهت مطالعه‌ی بیش‌تر در جای مناسبی میان پاراگراف‌ها قرار دهید.
  • لینک مقالات محبوب بلاگ را در دسترس کاربران قرار دهید.
  • برای مطالب مرتبط و به هم پیوسته پیلارپیج بسازید.
  • خدمات مرتبط خود را در سایت به هم لینک کنید.

روش‌های لینک بیلدینگ
در صورتیکه لینک بیلدینگ و روند تولید محتوا با رویکردی هدفمند پیش رود، رفته رفته تاثیر شگرفی در سئو خواهد داشت. تیم حرفه‌ای آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان، در راستای ارائه‌ی خدمات طراحی و توسعه‌ی وب‌سایت، در سئو شما را یاری خواهد کرد.

منبع: آژانس دیجیتال مارکتینگ ماکان





:: بازدید از این مطلب : 481
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 14 آبان 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: